هنگامی که ارگان هایی که درون لگن هستند ( مثانه ،رحم، قسمت انتهایی روده ) به سمت پایین نزول پیدا کنند را افتادگی یا پرولاپس مینامیم .این اتفاق زمانی رخ میدهد که عضلات و بافت هایی که از این ارگان ها حفاظت میکنند طی مرور زمان و عوامل دیگر ضعیف گشته و توانایی پشتیبانی آنها را نداشته باشند . از این رو انواع مختلفی از افتادگی ها را شاهد خواهیم بود. به طور مثال افتادگی مثانه ( هنگامی که مثانه به سمت واژن افتادگی پیدا کند) افتادگی رحم ( رحم به سمت واژن و پایین افتادگی پیدا کند) افتادگی رکتوم ( بخش انتهایی روده که به مقعد منتهی میشود به سمت واژن برآمدگی پیدا کند) 

درمان افتادگی پرولاپس باپساری (حلقه)
پرولاپس به حرکت ارگان های کف لگن(رحم، مثانه ) از موقعیت طبیعی خود و فشار بر ساختار مجاور می گویند. پساری های واژینال یک روش کارآمد و غیر تهاجمی برای درمان افتادگی لگن و رحم است. 
کلیک کن
درمان افتادگی با تکنولوژی (RF)
امروزه دستگاه RF به یکی از روش های محبوب برای جوانسازی واژن و درمان بیماری های زنان تبدیل شده است. این روش کم تهاجمی که بدون درد نیز هست، برای خانم ها کاربرد زیادی دارد و....
کلیک کن
درمان بی اختیاری ادرار با تکنولوژی (RF)
بی اختیاری ادرار به دلایل مختلفی رخ می دهد که علت اصلی آن هنوز مشخص نشده است، اما دلایلی مانند مشکلات عصبی و اختلالات مادرزادی متعدد می تواند منجر به شروع این بیماری...
کلیک کن
تقويت عضلات كف لگن با ورزش كگل
ورزش کگل به مجموعه ای از تمرینات گفته میشود که عضلات کف لگن را درگیر میکند و از بروز بیماری هایی که مربوط به شل شدگی این عضلات است جلوگیری میکند.
کلیک کن
تست

.

کلیک کن
درمان یبوست و مشکلات دفع
آیا از یبوست و عدم دفع مناسب رنج می برید؟ آیا می دانید چگونه مشکلات یبوست را درمان کنید؟ در این مقاله می خواهیم در مورد این بیماری و روش های درمان آن برای شما بگوییم.
کلیک کن