#

                                                                       5.jpg

 

لاپاراسکوپی نوعی روش جایگزین برای جراحی های باز شکمی میباشد که به وسیله ابزار مخصوصی به نام لاپاراسکوپ انجام میگیرد. جراحان لاپاراسکوپ را طی یک برش بسیار کوچک وارد شکم کرده و به جراحی میپردازند. این دستگاه حاوی دوربین بوده که به وسیله آن جراح توانایی دیدن احشا شکمی را پیدا میکند.جراحان زنان به وسیله این دستگاه به احشا شکمی و لگنی دسترسی پیدا میکنند و درصورت وجود مشکل به کمک ابزاری دیگر که تعبیه گشته است جراحی را انجام میدهند.

این روش برای درمان فیبروم ها ،کیست های تخمدانی، مشکلات لگنی ،حاملگی خارج رحمی وهیسترکتومی ( خارج کردن رحم )  قابل استفاده است .این روش نوعی عمل سرپایی محسوب میگردد و دوره نقاهت کوتاه تری نسبت به جراحی و همچنین عوارض کمتری نظیر چسبندگی ها و ....  نیز دارد.

هیستروسکوپی

هیستروسکوپی  یک روش تشخیصی و درمانی و کم خطر برای مشکلات رحمی میباشد. دستگاه هیستروسکوپ به وسیله ورود به رحم از راه واژن عکس هایی از داخل رحم در نمایشگر نشان میدهد که به وسیله آنها تشخیص مشکلات رحمی و درمان آنها آسان میگردد. از جمله اقداماتی که توسط هیستروسکوپی انجام میگردد  میتوان به شناسایی انواع پولیپ ها و خارج سازی آنها ،برسی حفره آندومتر از نظر سرطان های رحمی ، برداشتن سپتوم های داخل رحمی اشاره کرد.