3.jpg

هنگامی که ارگان هایی که درون لگن هستند ( مثانه ،رحم، قسمت انتهایی روده ) به سمت پایین نزول پیدا کنند را افتادگی یا پرولاپس مینامیم .این اتفاق زمانی رخ میدهد که عضلات و بافت هایی که از این ارگان ها حفاظت میکنند طی مرور زمان و عوامل دیگر ضعیف گشته و توانایی پشتیبانی آنها را نداشته باشند . از این رو انواع مختلفی از افتادگی ها را شاهد خواهیم بود. به طور مثال افتادگی مثانه ( هنگامی که مثانه به سمت واژن افتادگی پیدا کند) افتادگی رحم ( رحم به سمت واژن و پایین افتادگی پیدا کند) افتادگی رکتوم ( بخش انتهایی روده که به مقعد منتهی میشود به سمت واژن برآمدگی پیدا کند) و ... . از نشانه های افتادگی ارگان ها میتوان به احساس فشار و پری در ناحیه لگن ، برآمده شدن واژن ، نشت ادرار ، کامل تخلیه نشدن ادرار و ... اشاره کرد درمان این اختلال به دو صورت جراحی و غیر جراحی ارائه میگردد که در زیر به آن میپردازیم: درمان جراحی: پرولاپس های لگنی یک جراحی بسیار پیشرفته بوده که حتما باید توسط یک فلوشیپ فوق تخصصی اختلالات کف لگن انجام گردد. درمان های غیر جراحی: از درمان های غیر جراحی میتوان به تکنولوژی RF و لیزر و Pessary ( پساری یا حلقه )و نخ اشاره کرد.

تکنولوژی RF و لیزر یک نوع درمان غیر جراحی و غیر تهاجمی است علاوه بر سریع و سرپایی بودن ، بدون نیاز به بیهوشی بوده و بدون ایجاد درد و خونریزی و زخم طی مدت جلسات کم میتواند موجب بهبودی شما گردد. از دیگر مزایای این روش میتوان به عدم نیاز به دوره نقاهت ، بدون نیاز به دارو، بدون ایجاد اختلال در روابط زناشویی اشاره کرد. 

Pessary (پساری) یا حلقه: در این روش با قرار دادن حلقه ایی درون واژن موجب هدایت و پشتیبانی اعضای لگنی که دچار افتادگی شده اند ؛ به محل اصلی خود میشود. این روش برای افرادی که دچار مشکلات قلبی ،فشار خون بالا ، سن بالا و... که موجب میگردد کاندید مناسبی برای جراحی نباشند و یا خواهان جراحی نیستند توصیه میگردد.انجام این روش اصلا دردناک نبوده و تمامی مراجعینی که از این روش استفاده میکنند بسیار راحت و رضایتمند بوده اند به گونه ایی که این روش را به دیگران نیز توصیه میکنند.

لیفت با نخ : این روش یکی از تکنیک های جدید در رفع افتادگی های کف لگن و جوانسازی واژن است. در این روش، با استفاده از نخ های خاص که در قسمت هایی از واژن کار گذاشته می شود موجب اصلاح مشکلات ظاهری و شلی واژینال می شود. این نخ ها پس از جذب موجب کشش و تنگی واژن می گردند. این روش یکی از آسانترین و بهترین روش های تنگی، رفع افتادگی و اصلاح فرم پرینه است. 

 

اینستاگرام: @luxe.care

شماره همراه: 09961361866